Ruoka maanantai #4

Mille olen allerginen?
Mitä voin käyttää?
Mitä syön ravintolassa?

Tämmöisiin kysymyksiin vastaan tassa postauksessa ja kerron juttuja allergioistani.

Myt juu mä oon allerginen maidolle, perunalle ja kotimaisille viljoille pois sulkien kaura. Olin ennen myös allerginen soijalle mut onneks nyt
voin syödä. Sillo en saanu kaukkujen päälle soijakermaa vaan äiti teki aina keijukermaa. Siis siitä rasvasta. En pystyny myöskään syömään kauraa. Se tuo uusia makuja mm.piirakoihin ja muihin leivontaan. Ja sit aamulla pystyy keittämään kaurapuuroa.

Mitä voin käyttää?
Aika paljon gluteenittomia tuotteita paitsi osassa on niin paljon perunaa et ne ei käy. Pääsääntöisesti ostamme kaupasta gluteenittomia tuotteita minulle. Tehdään kotona ruuat et pystyn syömään niitä mut kinkkukiusaukset tai pyttipannut tehdä mulle erikseen. Mut yleensä koko perhe syö mun kaa samaa ruokaa.

Mitä syön ravintolassa?
Mä en ees muista millo oon viimeeks käyny ravintolassa. Mut kyl mulle aina jotain löytyy. Nykyään melkein kaikissa ravintolassa on hyvin varusteltu erikoisruokavalio kattaus. Mut esim. Hesburger tai mc donalds tekee gluteenittomia tuotteita. Ja ranskanperunat pystyy vaihtamaan esim.minisalaattiin tai porkkanoihin. Joten en kuole ainakaan nälkään :D
Tässä oli tämmönen teksti postaus. Jos sulla on jotain allergioita heitä kommentteihin ja myös sun lempiruokas. Mun lempiruoka on ehdottomasti manalasta ja ohje löytyy >
http://hetkessamukana.blogspot.fi/2016/05/tomaatti-kanapasta-tomaatti-kanapsta-on.html?m=1

Seuraavaan postaukseen :)

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit